JOM CHAT


Nama watak dan perwatakan dalam novel-novel yang diletakkan di blog ini adalah rekaan dan imaginasi penulis semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.



Jika terdapat persamaan, itu hanyalah secara kebetulan sahaja.



Harap maklum.



Wednesday, June 15, 2011

MASIH KAWAN TAPI TAK TOLAK JIKA JODOH



Oleh Elrafaei Sapi

KEMESRAAN ditunjukkan dua bekas bintang program realiti Akademi Fantasia, Stacy dan Akim bukan lagi rahsia. Malah, aksi mereka di pentas bermain mata dan berpegangan tangan menyimpulkan hubungan yang terjalin lebih sekadar rakan karib.

Begitu juga ketika mengadakan persembahan sempena Konsert Lafazkannya dengan stail Cornetto di pekarangan Jusco (AEON), AU2, Keramat, Kuala Lumpur baru-baru ini, mereka sekali lagi beraksi mesra depan khalayak.

Gandingan dua sejoli ini cukup menghiburkan ramai peminat yang hadir ketika menyampaikan lagu duet mereka, Jahatnya Cinta yang menjadi lagu tema kempen produk aiskrim popular ini.

Menjawab desas-desus sejauh mana kebenaran hubungan cinta mereka, Stacy menyatakan belum ada hubungan istimewa berlaku seperti disangka ramai peminat mereka.

Kata gadis berasal dari Penampang, Kota Kinabalu, Sabah ini belum terfikir untuk bercinta pada usia semuda 20 tahun apatah lagi mencari calon suami.
“Sukar untuk saya katakan mengenai lelaki idaman hati kerana belum terfikir ke arah itu buat masa ini. Sebenarnya, memang ramai yang bertanya tidak kira peminat atau sesiapa saja mengenai sama ada saya dengan Akim bercinta.

“Namun, kami selesa berkawan rapat dan masing-masing sibuk dengan komitmen sendiri terhadap karier. Bagi saya, Akim seorang yang profesional dalam bekerja, ceria dan dianggap ‘satu kepala’.

“Tidak dinafikan ada peminat keliru apabila kami berkawan rapat dan kelihatan mesra malah peminat juga serius ingin tahu sama ada kami bercinta. Hakikatnya, semua peminat sudah tahu cerita sebenar mengenai hubungan kami,” katanya.

Mahu bersikap jujur, Stacy menyatakan hubungan mesra dia bersama Akim tidak mengundang masalah kepada peminat. Malah, dia gembira apabila peminat memahami dan terus menyokong karier seninya.

“Saya tidak menolak jika jodoh menentukan saya bersama Akim ke jenjang pelamin. Buat masa sekarang, saya tidak tahu lagi bila akan berkahwin.

“Apa yang penting ketika ini, saya mahu fokus pada kerjaya. Saya sebenarnya obses terhadap kerja dan ingin terus menghiburkan peminat.

“Apapun, saya bersyukur pada Tuhan atas murah rezeki dengan pelbagai jemputan persembahan pentas yang saya terima. Sejak menjadi penyanyi, saya sudah biasakan diri sibuk bekerja hingga ada masa hanya tidur selama empat jam.

“Saya fikir, pada usia muda memang sesuai untuk bekerja keras dan saya juga memang seorang individu yang sentiasa mahu berusaha gigih untuk berjaya dalam hidup,” katanya.

Dalam sibuk memenuhi jemputan persembahan pentas, Stacy turut memberi komitmen pada pembikinan album barunya yang sepatutnya berada di pasaran penghujung bulan ini. Katanya, album kali ini masih mengekalkan genre pop dance , tetapi menyelitkan lagu balada dan rock.

“Buat masa ini, saya masih terbabit dengan rakaman lagu di studio. Album ini memuatkan dua lagu ciptaan Edry Abdul Halim berjudul Kisah Dongeng dan Kasanova manakala dua lagu lagi ciptaan Omar K dan Taja Meet Uncle Hussain.

“Jika sempat, saya ingin pasarkan album ini secepat mungkin. Perancangan album ini sudah dibuat awal tetapi saya tidak mahu menghasilkan album ini dengan tergesa.

“Single Kisah Dongeng sudah mula dimainkan di stesen radio dan respons peminat yang saya terima juga positif. Walaupun saya cuba tampil genre lain dalam album ini, jiwa saya memang lebih pada lagu rancak.

“Sepanjang tiga tahun menyanyi, saya bersyukur kerana karier seni masih stabil biarpun ramai bakat baru muncul. Saya percaya jika seseorang penyanyi itu mempunyai niat baik, peminat akan terus menyokong.

“Begitu juga, saya gembira apabila dilantik sebagai duta cinta Wall’s Cornetto bersama Akim kerana saya juga penggemar aiskrim. Selepas ini saya merancang mengadakan aktiviti bersama peminat seperti bermain boling, menonton wayang dan berkelah.

“Dalam pada itu, saya akan terbabit sebagai juri untuk uji bakat program My School Rock bersama koreografer, Linda Jasmine tidak lama lagi,” katanya.


No comments:

Related Posts with Thumbnails