JOM CHAT


Nama watak dan perwatakan dalam novel-novel yang diletakkan di blog ini adalah rekaan dan imaginasi penulis semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.



Jika terdapat persamaan, itu hanyalah secara kebetulan sahaja.



Harap maklum.



Monday, September 7, 2009

IMBAUAN : RIZ~STACY @ MANGGA DISEMBER 2008



RIZ TAKUT KENA ‘MANDREM’

Oleh Aisamurni Suparman
E-mel : aisya_cute@yahoo.com


Kisah artis kena mandrem (kena bomoh atau perbuatan sihir) sejak dulu lagi memang berlaku. Walaupun di zaman moden, tidak dinafikan ada juga segelintir artis yg dikatakan kononnya mengamalkan ilmu hitam untuk tujuan tertentu.

Jom baca komen Riz

Cerita Riz:
“Saya percaya benda itu wujud. Tapi Alhamdulillah so far saya tak ada pengalaman kena mandrem. Cuma mak ayah saya pernah la kena. Ayah dan mak ni berniaga kedai makan kat kampung.

“Mungkin ada orang yg dengki dan tak senang tengok kami. Benda ini mungkin juga terjadi sebab adanya sikap iri hati, dengki, dendam dan sebagainya. Tambahan pula dalam bidang seni ni yg banyak persaingannya.


“Takut tu ada la juga sebab berada dalam bidang ini macam-macam orang yg kita jumpa. Paling penting jangan sesekali cari musuh.

“Jadi untuk mengelakkan daripada terkena mandrem kita kenalah ada pendinding seperti membaca ayat-ayat Al Quran antaranya membaca ayat Kursi, 3 Qul, Al Fatihah dan doa-doa yg sesuai selepas solat.

“Yang penting kita kena percaya dan tawakal kepada Allah insyaAllah tak ada apa-apa yg berlaku. Minta-minta dijauhkan daripada terkena benda macam tu.”


STACY~NUBHAN JATUH CINTA?


Cerita Stacy:
“Saya dengan Nubhan hanya kawan rapat. Dari dalam AF6 kami ni sekepala. Tapi sekarang dah jarang berhubung sebab kami sibuk dengan aktiviti masing-masing. Tapi ada juga laa SMS atau call kalau ada kerja sama-sama.

Adakah perbezaan agama dan budaya menyebabkan Stacy fikir dua kali untuk meneruskan hubungan cinta dengan Nubhan?

STACY: "Buat apa fikir pasal perbezaan agama dan budaya? Kalau Tuhan dah tentukan jodoh saya dengan orang yg berlainan agama, saya harus terima. Lagipun family saya tak kisah dalam soal ni. Siapa saja pilihan saya mereka terima. Yang penting pilihan itu biarlah betul.”

No comments:

Related Posts with Thumbnails