JOM CHAT


Nama watak dan perwatakan dalam novel-novel yang diletakkan di blog ini adalah rekaan dan imaginasi penulis semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.



Jika terdapat persamaan, itu hanyalah secara kebetulan sahaja.



Harap maklum.



Wednesday, March 17, 2010

STACY TAK TEPATI MASA?


Petikan daripada mStar Online

PERANGAI besar kepala dan perasan bagus di kalangan artis muda memang tak pernah berkesudahan. Terbaru, Ad Lib diberitahu oleh seorang kawan yang mengikuti konsert Hot FM Big Jam di Pulau Pinang baru-baru ini, dua penyanyi muda Stacy dan Alyah pula buat hal ketika mereka buat persembahan di konsert itu.

Kata kawan Ad Lib, dua ‘superdiva’ tu sepatutnya membuat persembahan awal di konsert itu. Tapi tunggu punya tunggu, batang hidung Stacy dan Alyah tak muncul-muncul.

Alasan mereka, jalan sesak! Apabila penganjur bertanya kepada dua penyanyini, mereka kata tersangkut dalam kesesakan lalu lintas. Jawapan standardlah tu, takde alasan lain ke? Kalau dah tahu jalan sesak, kenapa tak reti-reti nak bertolak lebih awal dari tempat penginapan korang?

Dengarnya, kelam-kabut juga dibuatnya krew penerbitan disebabkan kelewatan dua ‘diva’ besar ni. Memandangkan Hot FM terpaksa mengikut tentatif program,terpaksalah mereka meminta jasa baik Shamrin Fotograf untuk memulakan persembahan.

Mujurlah Shamrin dan beberapa lagi geng artis era 90an ni memang dah siang-siang lagi terpacak di kawasan konsert tu. Tak malu ke dengan artis lama yang boleh berada di tapak konsert tu dua jam lebih awal demi komitmen.

Ini tidak, semua hal diambil mudah saja. Mentang-mentanglah nama tengah meletup dan show bersepah-sepah, janganlah fikirdiri sudah besar sangat. Sepatutnya, budak-budak baru macam Stacy dan Alyah ni belajar tepati masa.

Ad Lib bukan suka-suka nak pertikaikan bakat baru, cuma dah kebetulan dua orang artis baru ni buat hal. Eloklah sangatlah Ad Lib titipkan pesanan ni bukan saja pada Stacy dan Alyah tapi untuk semua artis juga.

Cuba sematkan dalam diri tu, bila dah lambat, bukan saja menyusahkan satu pihak tapi melibatkan banyak pihak. Renung-renungkanlah...

Ad Lib: Bukan nak hentam, cuma nak nasihat...





No comments:

Related Posts with Thumbnails