JOM CHAT


Nama watak dan perwatakan dalam novel-novel yang diletakkan di blog ini adalah rekaan dan imaginasi penulis semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang telah meninggal dunia.



Jika terdapat persamaan, itu hanyalah secara kebetulan sahaja.



Harap maklum.



Monday, November 23, 2009

RIZ@MANGGA DISEMBER 2009


RIZ BUKA DUA RESTORAN DI PERAK


Oleh Nuek
Email : nuek@utusan.com.my

Foto Jeffri Iran


Bintang Akademi Fantasia (AF6), Riz muncul dengan album terbarunya Bermula Semula. Sebelum ini Riz popular dengan lagu duet Ku Pinjam Satu Bintang bersama Alyah.

Cerita Riz:

“Pada mulanya memang saya bercadang untuk keluarkan single je tetapi setelah difikir kembali apa salahnya kalau saya buat full album. Bagi saya walaupun terpaksa menelan kos puluhan ribu ringgit, namun kepuasan untuk peminat harus diutamakan.

“Untung atau rugi bukanlah ukuran utama kerana menyanyi juga ibarat satu bisnes. Turun atau naik memang perkara biasa. Jadi kita kena bijaklah merancang segala promosi dan usaha bagi menangani hati peminat.


“Sebelum ini memang ada suara-suara yg mengatakan kemewahan saya kecapi hari ini adalah atas sponsor seseorang yg bergelar ‘Mak Datin’. Bagi saya itu adalah mengarut! Apa yg saya dapat dan miliki hari ini adalah hasil berkat titik peluh saya sendiri dan bukannya ditaja.

“Sekarang ini pun saya sudah miliki dua buah restoran seafood di Gerik dan Lawin, Perak yg diuruskan oleh keluarga. Lepas ni tak tahu pula bisnes apa yg nak saya ceburi lagi. Kalau rasa mampu dan menguntungkan, insyaallah.




"Tentang status pula rasanya saya lebih selesa berkeadaan solo macam ni. Sekarang ni masa untuk saya bekerja keras mengumpul harta. Saya bukannya tak nak ada girlfriend macam orang lain tapi takut tak boleh beri komitmen kerana kesibukan tugas.

“Bagi saya kalau cinta tu nak datang, biarlah dia datang dengan sendirinya, yg pasti saya tidak mencari. Lagipun target saya nak kahwin sebelum 30 tahun. So, ada banyak masa lagi tu……”
Begitulah cerita Riz.


Jangan lupa dapatkan Mangga terbaru yang telah berada di pasaran!



No comments:

Related Posts with Thumbnails